”Cum s-a reflectat Franta in digitalul din Romania in ultima perioada”
Analiza de Monitorizare Zelist Monitor

Interesul social media pentru Franta s-a manifestat in ultimul an (20 oct 2019 – 19 oct 2020) printr-un numar de 603.794 mentionari, cu 6 % mai mult fata de anul precedent, cand s-au inregistrat 568.306 aparitii.

 

 

Despre Franta, cele mai multe mentionari au fost publicate in presa si in agregatoare. 

Asa cum ilustreaza graficul alaturat, cele mai multe dintre mentionarile Frantei, cumuland 70% din totalul mentionarilor s-au publicat in presa online si in agregatoare. Mentionarile din Facebook (pagini publice) acumuleaza 20.6% mentionari, iar blogurile 3%.

 

 

Mesajele despre Franta au fost receptionate cel mai mult de pe TV, din presa si de la radio

Din punctul de vedere al afisarilor, al persoanelor expuse mesajelor despre Franta, TV-ul reprezinta canalul cu cel mai mare impact, acumuland 31% din totalul afisarilor, urmat de presa cu 30% si radio cu 29%.

Desi pe TV si pe radio numarul mentionarilor despre Franta a fost mult mai mic decat in presa, totusi expunerea din aceste canale a fost relativ egala cu expunerea din presa.

 

 

Evolutia mentionarilor despre Franta, din ultimul an

Graficul evolutiei mentionarilor arata ca in perioada 16 – 29 martie 2020, s-au scris cele mai multe mentionari despre Franta din tot anul. Aceasta faza de crestere, brusca si foarte puternica s-a produs in urma publicarii stirilor despre bilantul deceselor provocate de coronavirus si despre faptul ca Franta a fost puternic afectata.

Un alt “varf” al vizibilitatii s-a inregistrat in perioada 27 aprilie – 03 mai 2020, cand a aparut informatia ca Franta nu mai impune perioada de carantina niciunei persoane, indiferent de nationalitate, provenind din UE, zona Schengen sau regatul Unit.

 

 

Din datele Zelist Monitor se observa ca subiectele legate de Franta au fost mai populare pe conturile social media din Bucuresti (36%) si Transilvania (16%).

 

 

Top subiecte despre Franta din ultima luna (selectie):

 

Vizibilitatea in social media romaneasca a tarilor din Uniunea Europeana, in ultimul an

In ultinul an, dintre tarile Uniunii Europene, cel mai mult s-a vorbit despre Romania (6.773.213 menionari), Italia (931.104 mentionri), Germania (786.631 mentionari), Franta (603.794 mentionari), Spania (454.487 mentionari).

Din totalul mentionarilor despre tarile din Uniunea Europeana, mai mult de jumatate (55%) au fost despre Romania, 8% despre Italia, 6% despre Germania si 5% despre Franta.

Nr

Tari din Uniunea Europeana

Aparitii

in perioada 20 oct 2019 – 19.oct 2020

Share of voice

1

Romania

6773213

55.3

2

Italia

931104

7.6

3

Germania

786631

6.4

4

Franta

603794

4.9

5

Spania

454487

3.7

6

Ungaria

320353

2.6

7

Austria

274269

2.2

8

Grecia

260906

2.1

9

Bulgaria

254759

2.1

10

Belgia

198040

1.6

11

Polonia

189085

1.5

12

Irlanda

155550

1.3

13

Suedia

155008

1.3

14

Cehia

98916

0.8

15

Luxemburg

93209

0.8

16

Malta

88915

0.7

17

Danemarca

83900

0.7

18

Portugalia

81215

0.7

19

Croatia

80306

0.7

20

Cipru

71404

0.6

21

Finlanda

63337

0.5

22

Lituania

50441

0.4

23

Slovacia

48423

0.4

24

Estonia

41196

0.3

25

Slovenia

40641

0.3

26

Letonia

34073

0.3

27

Tarile de Jos

7547

0.1

 

Vizibilitatea in social media a principalilor lideri ai Europei si membri ai Consiliului European

Interesul social media din Romania, in ultimul an s-a indreptat catre Presedintele Romaniei (1.006.746 mentionari), Angela Merkel (77.589 mentionari) si Emmanuel Macron (71.716 mentionari).

Nr

Liderii Europei si membri ai Consiliului European

Aparitii in perioada 20 oct 2019 – 19.oct 2020

1

Klaus Iohannis

1006746

2

Angela Merkel

77589

3

Emmnuel Macron

71716

4

Ursula von der Leyen

42918

5

Viktor Orban

34191

6

Giuseppe Conte

16481

7

Charles Michel

15450

8

Pedro Sanchez

11383

9

Kyriakos Mitsotakis

7020

10

Sebastian Kurz

6274

11

Mateusz Morawiecki

4665

12

Mark Rutte

4442

13

Sanna Marin

2073

14

Igor Matovic

1386

15

Mette Frederiksen

1383

16

Antonio Costa

1351

17

Gitanas Nausa

898

18

Boyko Borissov

846

19

Janez Jansa

803

20

Nicos Anastasiades

687

21

Robert Abela

528

22

Krisjanis Karins

330

23

Xavier Bettel

203

 

Vizibilitatea in social media romaneasca a celor mai mari 10 orase din Franta=

In ultimul an, despre Paris s-au publicat 254.605 mentionari in social media, de 6 ori mai mult decat s-a scris despre Lyon si de 9 ori mai mult decat despre Nisa.

Nr

Top Orase din Franta

Aparitii in perioada 20.oct 2019 – 19.oct 2020

Viewership

1

Paris

254605

864598991

2

Lyon

40895

104433133

3

Nisa

27050

110861665

4

Strasbourg

23378

89118080

5

Rennes

15643

13964746

6

Toulouse

9708

30194848

7

Lille

9544

15675563

8

Marsilia

8954

45451546

9

Nantes

8312

14699835

10

Bordeaux

7264

22595820

 

Despre Zelist Monitor

Zelist Monitor este un sistem de monitorizare si masurare media. In fiecare saptamana Zelist Monitor analizeaza peste 96.000 de bloguri, peste 80.000 de pagini de Facebook, peste 380.000 de conturi de Twitter, 8.000 de publicatii online si 130 din cele mai importante forumuri pentru a-ti da posibilitatea de a indentifica in timp real principalele discutii create in jurul brandurilor care te intereseaza.

30 de ani de RFI în România

Generația 30 reprezintă simbolul prezenței RFI în România, o punte de legătură între generații, cea care a fost la originea schimbării politice de acum 30 de ani și cea care va pune umărul la dezvoltarea anilor următori.

Platforma generația30.rfi.ro este proiectul prin care dorim să marcăm 30 de ani de prezență în România, amintind evenimente importante din această perioadă, fără să uităm că există numeroase întrebări legate de viitor.